Özel Efe Diş Polikliniği

Anasayfa > Kanal Tedavisi

KANAL TEDAVİSİ

Dişin içindeki hasarlı bölgeyi onarmak için kanal tedavisi yapılır. Endodontik tedavi de denir.

Dişe bir delik açmayı ve diş özü olarak bilinen yumuşak merkezi çıkarmayı içerir. Diş özü bağ dokusu, sinirler ve kan kaynağından oluşur ve dişin köklerine kadar uzanır. Pulpa çıkarıldıktan sonra boşluk doldurulur ve mühürlenir.

Gerekirse çiğneme için kullanılan dişin kuronu veya yüzeyi de değiştirilebilir.Kanal tedavisi, düzenli diş hekiminiz veya uzman bir endodontist tarafından yapılabilir.

Kanal tedavisi ne zaman gereklidir?

Kanal tedavisi, kötü şekilde enfekte olmuş veya hasar görmüş bir dişi kurtarabilir. Diş çürük, tekrarlanan diş işleri, aşınma ve yıpranma, diş eti hastalığı, çatlak dolgular veya dişin yaralanması nedeniyle enfekte veya hasar görmüş olabilir.

Diş özü zarar gördüğünde, bakteriler dişin içinde çoğalmaya başlayabilir. Bu, diş kökünün ucunda oluşan bir irin cebi olan bir enfeksiyona veya apseye yol açabilir.

Mümkünse kendi dişinizi kurtarmak önemlidir. Isırmak ve çiğnemek için yapay dişten daha iyi çalışır. Diş kaybetmek ağızda başka sorunlara yol açabilir. Kayıp bir dişi yapay bir dişle değiştirmek genellikle daha karmaşık diş prosedürlerine ihtiyaç duyar. Kanal tedavisi genellikle bir dişi kurtarmanın en iyi yoludur.

Kanal tedavisine ihtiyaç duyabileceğim belirtiler nelerdir?

Bazen bir dişin kanal tedavisine ihtiyaç duyduğuna dair hiçbir belirti yoktur. Daha yaygın olarak, işaretler şunları içerir:

• ısırma veya çiğneme sırasında şiddetli diş ağrısı
  • sıcak veya soğuk çıkarıldıktan sonra devam eden sıcak veya soğuğa duyarlılık
  • dişin koyulaşması
  • şiş ve hassas diş etleri
  • enfekte bir dişin etrafında irin
  • yüz veya boyun şişmesi
  • gevşek bir diş

Kanal tedavisi sırasında ne olur?

İlk olarak diş hekimi , kök kanallarının şeklini görmek ve dişin etrafındaki kemikte herhangi bir enfeksiyon olup olmadığını belirlemek için dişin röntgenini çeker.

Kontaminasyonu önlemek için dişin üzerine lastik bent adı verilen bir tabaka veya kauçuk yerleştirilir. Normal nefes alabileceksiniz.

Diş hekimi, pulpayı çıkarmak için dişte bir delik açmadan önce dişin etrafındaki alanı uyuşturmak için lokal anestezi kullanacaktır. Her dişte dişe bağlı olarak 1 ile 4 arasında kanal bulunur. Tüm kanallar temizlenecek, şekillendirilecek ve dezenfekte edilecek.

İçine steril bir dolgu yerleştirmeden önce diş hekiminin dişin içindeki deliği temizlemesi ve şekillendirmesi birkaç randevu alabilir. Tedaviler arasında dişi geçici bir dolgu ile kapatırlar ve dişin çevresine onu korumak için metal bir bant yerleştirebilirler.

Tedavi bittiğinde kanal boşluğunu güta perka adı verilen bir madde ile doldururlar. Dişi güçlendirmek için kök kanallarına küçük bir destek de yerleştirebilirler. Gerekirse dişi yapay bir kuronla kaplayabilirler.

Kanal tedavisi, normal bir dolgudan daha rahatsız edici olabilir, çünkü daha uzun sürer, ancak genellikle daha fazla acı vermez.

İletişim formunu doldurarak EFE DENTAL KLİNİK‘ten randevunuzu oluşturabilirsiniz.

Profile Picture
Efe Dental Klinik Online